Program:
1/ Zásadné zmeny v registrácii platiteľa (mení sa obdobie, za ktoré sa počíta obrat, taktiež výška obratu na účely povinnej registrácie, zmena lehôt súvisiacich s registráciou, nový registračný formulár…, a z toho vyplývajúce zmeny pri zrušení registrácie)
2/ Zmena v zdaňovaní finančného lízingu (pri splnení určitých podmienok pôjde o dodanie tovaru, ktorý sa zdaní „jednorázove“ na začiatku lízingu a splátky už nebudú zdaňované)
3/ Nová definícia dodávateľa pri nadobudnutí tovaru v tuzemsku z iného členského štátu + akceptácia odpočtu dane pri tomto nadobudnutí aj z iných dokladov ako len z faktúry od dodávateľa
4/ Určenie miesta dodania pri on-line účasti na školeniach a iných podobných podujatiach
5/ Nové sadzby dane 23% a 19% + 5% – tovary a služby, ktoré im podliehajú..( ako vyhotoviť vyúčtovaciu faktúru v novom roku 2025, ak bola zaplatená záloha 100%, resp. čiastočná v starom roku 2024, ako postupovať ak bude vyhotovený dobropis v novom roku 2025 na dodávku zo starého roka 2024 a iné prípady z praxe, ktoré vzniknú na prelome rokov z dôvodu zmeny sadzieb dane..)
6/ Zmena v uplatnení odpočtu dane u novoregistrovaného platiteľa z nakúpených tovarov a služieb pred registráciou – len v prvom zdaňovacom období
7/ Odvod dane pri nezákonnom prisvojení si tovaru (nielen pri krádeži)
8/ Podávanie daňových priznaní a kontrolných výkazov platiteľom, ktorý si včas nesplnil registračnú povinnosť, za obdobia pred registráciou („koniec podávania len jedného tzv. mimoriadneho daňového priznania“)
9/ Uplatňovanie oslobodenia od dane malým podnikom – Novinka
10/ Zmena v lehote vyhotovenia faktúry platiteľom v osobitnom prípade, prípad uvádzania DIČ-a namiesto IČ DPH platiteľom na faktúre, na bločku z e-kasy – možnosť odpočtu v tomto prípade
11/ Zníženie sumy dokladu z e-kasy, ktorý sa považuje za zjednodušenú faktúru i na účely odpočtu dane (max 400 €!)
12/ Ostatné zmeny a doplnenia zákona o DPH + zmeny z ďalšej pripravovanej novely
13/ Samozdanenie dovozu tovaru určitými platiteľmi od 01.07. 2025 – významná zmena
14/ Diskusia, odpovede na otázky
Lektor: Ing. Martin Ťažký, zamestnanec finančnej správy
Dátum: 10.01.2025
Časový harmonogram: 9.00 hod.- 15.00 hod. (Registrácia od 8:30 hod.)
Miesto konania: Mestský dom kultúry, Švermova 7, Brezno (Reštaurácia Omega)
Cieľová skupina: široká odborná verejnosť
Účastnícky poplatok: 60,- EUR /V účastníckom poplatku sú zahrnuté študijné materiály, občerstvenie, teplý obed a náklady na organizačné zabezpečenie seminára/
Platba: Faktúrou na účet.
Platobné údaje:
Na základe prihlášky Vám vystavíme predfaktúru. Účastnícky poplatok prosíme zaplatiť prevodom na náš účet najneskôr do uzávierky prihlášok, ktorá je v utorok 07.01.2025 do 15.00 hod. Len vo výnimočných prípadoch budeme akceptovať platbu v hotovosti – kvôli organizačnému zabezpečeniu.
V prípade nízkej účasti si organizátor vyhradzuje právo školenie 1 deň pred dátumom konania zrušiť a účastnícke poplatky vráti alebo oznámiť nový dátum konania. Prihlášku možno zrušiť bezodplatne 2 dni pred dátumom konania. Účastnícky poplatok sa nevracia iba v prípade, ak svoju prihlášku nezrušíte v lehote 2 dni pred konaním seminára a nezúčastnite sa tohto seminára – akceptuje sa i zaslanie náhradníka.
Organizačné pokyny:
8.30-9.00 príchod
9.00 začiatok prednášky
10.-30-10.45 krátka prestávka na občerstvenie
12.00-12.30 obed
12.30.-14,30 prednáška
14.30-15.00 diskusia
Kontakt na organizátora:
Andrea Ťažká 0908 508 491
oporaoz@sanynet.sk