1/ Určenie miesta dodania služby prepravy tovaru v závislosti od zákazníka
(preprava tovaru zo SR do členských štátov a naopak, prepravy medzi inými členskými štátmi navzájom, prepravy z členských štátov do tretích štátov a naopak, vykonané pre slovenskú firmu, pre firmu z iného členského štátu, pre firmu z tretieho štátu)
2/ Miesto dodania iných služieb, ktoré nakupujú dopravcovia
(nájom návesu, oprava ťahača, mýto, nakládka, vykládka),
3/ Daňový režim prepravy tovaru spojenej s vývozom tovaru resp. s dovozom tovaru
(v ktorých prípadoch sa preprava fakturuje s oslobodením od dane, kedy s 20% DPH z pohľadu dopravcu, z pohľadu zasielateľa, aké podmienky musia byť splnené, aké dôkazy)
4/ Daňový režim prepravy tovaru z EÚ do Veľkej Británie a naopak
(ako fakturovať prepravu tovaru po Brexite zo SR resp. z iných členských štátov do Veľkej Británie a naopak, rozdiely pri preprave do/zo Severného Írska)
5/ Daňová povinnosť pri preprave tovaru a ďalších službách spojených s prepravou
(kedy vzniká daňová povinnosť dopravcovi, kedy zasielateľovi, v ktorom daňovom priznaní sa samozdaniť pri preprave nakúpenej od zahraničného dopravcu, od zahraničného zasielateľa, resp. pri prijatí iných služieb ako oprava ťahača, nájom návesu, vyplňovanie zodpovedajúcich riadkov v daňovom priznaní, uvádzanie faktúr v kontrolnom výkaze)
6/ Odpočítanie dane dopravcom, zasielateľom z nakúpených tovarov a služieb
(splnenie podmienok pri odpočítaní dane z faktúry od slovenského platiteľa, pri dodaní služby zahraničnou firmou, odpočítanie dane z oneskorene predložených bločkov z e-kasy za PHL, z oneskorene zaslaných faktúr v roku 2021 za plnenia uskutočnené v minulom roku 2020 dodávateľom zo SR resp. zo zahraničia – nadväzne podanie dodatočného daňového priznania, dodatočného kontrolného výkazu, rozdiely pri refundácii DPH z nákupu PHL po 01.01. 2021 vo Veľkej Británii a v Severnom Írsku)
7/ Vyhotovenie faktúry za prepravu tovaru
(povinnosť vyhotovenia faktúr na účely DPH v závislosti od zákazníka, lehoty vyhotovenia a náležitosti faktúr, význam textov na faktúre – „prenesenie daňovej povinnosti“, „dodanie je oslobodené od dane“, súhrnná faktúra)
8/ Vyplňovanie kontrolného výkazu dopravcom, zasielateľom
(príklad uvádzania údajov z faktúr za vybrané transakcie v jednotlivých častiach kontrolného výkazu, vyplňovanie časti B.1. kontrolného výkazu, ak zahraničná osoba nepošle faktúru za dodanú službu, uvádzanie údajov zo súhrnnej faktúry)
9/ Podávanie súhrnného výkazu a jeho vyplňovanie dopravcom, zasielateľom
(obdobie, za ktoré sa podáva súhrnný výkaz, jeho zmena, uvádzanie prepráv v súhrnnom výkaze, oprava údajov prostredníctvom dodatočného súhrnného výkazu)
10/ Rôzne (vybrané prípady: fakturácia náhrady škody za poškodený tovar, stojného, márnej jazdy)
11/ Odpovede na otázky účastníkov
Lektor: Ing. Martin Ťažký – pracovník finančnej správy SR v Banskej Bystrici
Dátum: 27.05.2021
Časový harmonogram: 9.00-15.00, prezentácia od 8.30
Miesto konania: on-line
Cieľová skupina: účtovníci, prepravné firmy
Účastnícky poplatok: 60
Platba: platba vopred do 25.05.2021
Platobné údaje:
č. ú. 2301334601/8330
IBAN SK43 8330 0000 0023 0133 4601
Organizačné pokyny:
Pre účastníkov webinaru online je nevyhnutný prístup na internet. Prístupové heslo obdržíte po uhradení platby.
Kontakt na organizátora:
E-mail: oporaoz@sanynet.sk
Mobil: +421 908 508 491
Andrea Ťažká